måndag 30 november 2009

Givande besok!



Idag har jag besokt en av Perus tva storsta kvinnoorganisationer, namligen Flora Tristán som ligger i centrala Lima. Jag fick mycket god respons fran dem vid mitt forsta spontana besok. Här på bilden sitter Gaby Cevasco, administrativa chefen för Flora Tristán i Peru. En mycket erfaren kvinna gällande frågor om våld mot kvinnor och barn i nära relationer.
Det har varit svart att under denna resa iforvaeg boka tider med speciellt de lokala kvinnoorganisationerna haer i Peru. En liten kulturell skiljelinje mot den svenska punktligheten, tror jag... Dock sá positivt!
Imorgon baer det ivaeg till utkanten av Limas centrala del, San Juan de Lurigancho, for ett besok och ett sk meeting bland de berorda kvinnor och barn som aer drabbade av fattigdom, váld i hemmet och aeven prostitution. Jag ska folja med en advokat som arbetar pá kvinnoorganisationen Flora Tristán, for att se och folja verkligheten i Peru.
Mer uppdatering om detta kommer efter detta besok aeven med bilder.
Om en timme aer vi bjudna pá middag hos en peruansk familj, i utkanten av Miraflores, daer vi bor.
See You!

Inga kommentarer: