tisdag 17 november 2009

Grattis Cecilia!

Jag instämmer med Birgitta Ohlsson att det är fantastiskt roligt och viktigt att den liberala rörelsen får stå i centrum i europafrågorna genom Cecilia Malmström som vår nya europakommissionär!

Som blivande statsvetare och för tillfälligt stationerad i Peru för att möta verkligheten hos de utsatta kvinnor och barn i landet, ser jag möjligheten för Malmström och folkpartiet att fokusera på jämställdheten, så att även kvinnor och barn i ett land som Peru får ta del av de liberala europeiska kunskaperna.

Alla känner ju till att ett globalt samarbete världen över ger bästa resultat på sikt. Därför är det för mig och Liberala Kvinnor orimligt att agera på annat sätt än så.

2 kommentarer:

Ingemar sa...

Hej Maria!
Har kommer en forsenad fodelsedagshalsning.Grattis
Jag har last dina bloggar.Vad jag forstar loper din resa bra sa har langt.
Dina rapporter ar valskrivna och innehallsrika.ger Dig sakert mojlighet att skriva en spannande slutrapport.
Det blir intressant att folja fortsattningen.
Hoppas Du hittar Dina rotter.

Rosemarie halsar sa mycket!
jag aker hem till Sverige pa fredag 20 nov.
Ingemar

Maria sa...

TAck så mycket Ingemar! Och hälsa till Rosemerie så hemskt mycket från mig. Härligt att ni har varandra!
Jag önskar dig detsamma, en försendad födeledagsgratulation. Imorgon ska jag träffa några lokala kvinnojourer här i södra Peru, få se vad det ger. Sköt om er, så hörs och ses vi. Jag kommer hem 5 december, om jag minns rätt på biljetten...;-)
Varma hälsningar,
Maria